Welkom op de Fariko site

Network

Shoutbox

Not logged in

[ Join | Meer ]

Sep 2010

M D W D V Z Z
2010-09-01
1
2010-09-02
2
2010-09-03
3
2010-09-04
4
2010-09-05
5
2010-09-06
6
2010-09-07
7
2010-09-08
8
2010-09-09
9
2010-09-10
10
2010-09-11
11
2010-09-12
12
2010-09-13
13
2010-09-14
14
2010-09-15
15
2010-09-16
16
2010-09-17
17
2010-09-18
18
2010-09-19
19
2010-09-20
20
2010-09-21
21
2010-09-22
22
2010-09-23
23
2010-09-24
24
2010-09-25
25
2010-09-26
26
2010-09-27
27
2010-09-28
28
2010-09-29
29
2010-09-30
30

Site statistieken

  • Activity:
  • Community:
  • Kalender:

Nieuws: DGC april 2010 was een goed verterkpunt voor meer

371 views
Toegevoegd 12 April 2010, 10:35 AM
Auteur:
Gisteren kwam het Dutch GameCon van 10 en 11 april tot een einde met een finale tussen TCM en Echelon. TCM werd overweldigend kampioen. Nogmaal hartelijk gefeliciteerd! Het event zelf verdiend een evaluatie; iets wat we bij fariko gebruik als vertrekpunt om te kunnen verbeteren:

Pluspunten:
  • De visuele setup was zeer goed, in mijn visie zelfs een streep beter dan de MLG setup; in onze GOW2-tijd zijn we in Meadowlands geweest voor de MLG. Daarop gebaseerd kunnen we een goed vergelijk maken van de DGC- en MLG-setup; de totale show van geluids- en visuele elementen van DGC gaf een goede sfeer aan het geheel.
  • de speelsetup van mainstage en 2 (uiteindelijk 3) compo-areas was goed verzorgd; het gaf een mooie verdeling tussen publiek en spelers en zorgde ervoor dat wel veel teams bleven nadat ze verloren hadden.
  • De shoutcaster A_Spec heeft een sterk toegevoegde waarde voor de spanning tijdens een match; zijn heerlijk Amerikaans accent zorgt volgens mij niet alleen een goeie sfeer op het toernooi, maar ook voor de internationale indruk die het DGC daardoor maakt via de (live)streams en youtube-films.
  • De venue als geheel was zeer gechikt, maar dat mag je van een vd Valk Hotel verwachten.
  • de competieleiding had een goed oog en oor voor de gamers; ondanks een paar kleinere problemen, werd er goed op ingesprongen en de noodzakelijk aanpassingen werden soepel geregeld.

Minpunten/Verbeterpunten:
  • Van de 22 teams zijn er uiteindelijk maar 12 komen opdagen; nu is dit geen fout van de organisatie, maar een kenmerk van de loyaliteit en betrouwbaarheid van gamers in het algemeen. Zelf heeft Fariko met 2 GOW-Xbox-toernooien ook gemerkt dat bij een open inschrijving en betalen op de dag een 40% afzegging oplevert. Dit is iets wat gamers individueel en als team GOED in de oren moeten knopen; ALS je je inschrijft, KOM dan ook; toon respect naar organisaties die iets voor jullie willen organiseren
  • De competitie was niet stabiel; de communicatie over de programmaindeling was niet helemaal duidelijk en sommige compitiesettings werden tijdens de competitie veranderd. Bijvoorbeeld de verdeling zaterdag/zondag was gecommuniceerd als een seeding naar double-eliminatie; terwijl de compitieleiding het instak als een qualifier. Dit had bijna geresulteerd in het uitschakelen van team Yang op zaterdag, waarbij we op zondag niet meer hoefde te spelen. Gelukkig bleek de competitieleiding hiervoor open te staan en zeker toen duidelijk werd dat er meer teams het als seeding hadden begrepen. (Het zou ook wel een beetje vervelend zijn als je een hotelovernachting hebt geregeld en je hoeft zondag niet eens te spelen :S, gelukkig is dit tijdig veranderd.)
  • De competitieregels waren niet stabiel; de uiteindelijke versie van de regels week af van Decertosettings; akimbo was toegestaan en killcam was disabled. Dit leverde nogal wat grote ogen op toen wij (Fariko.Yang) een paar prachtig Magnum-akimbo kills maakten. Maar ja, dat is een tip voor de tegenstanders; LEES de regels en maak gebruik van gaten die je vindt. ;) Voor de toernooi-organisatie; laat de regels door minimaal 2 partijen (liefst gameteams) proofreaden alvorens je ze publiceert. Op die manier was ook de dominante aanwezighied van S&D Invasion en Demo en CTF op Terminal en Highrise voorkomen; want let wel, de decerto-maps Karachi, Favela en Scrapyard zijn niet eens gespeeld. :S
  • de gebruikte videokabels hadden 1 nadeel; ze hadden geen optical out en dit terwijl er veel headsets zijn die alleen maar een optical in aankunnen; gelukkig konden her en der wat kabels gewisseld worden en konden spelers met opticals gewoon hun headset gebruiken.
  • Helaas weet ik niet op welke plek teams Fariko.Yin en Fariko.Yang zijn ge-eindigd; resultaten van de matches en de uiteindelijke ranking werd niet duidelijk op het toernooi en zijn (nog) niet terug te vinden op www.dutchgamecon.com

Wees niet bang; Ik kan wel wat zeggen van beide teams :)

Team Fariko.Yin heb ik zien spelen en ze presteerden minder dan verwacht; zeker op basis van individuele kwaliteiten van de spelers had ik een grotere teamprestatie verwacht. Het deed me terugdenken aan Olympische Spelen Schaatsen Achtervolging; Nederland vs Amerika, waarbij NL 3 medaillewinnaars op het ijs had die uiteindelijk toch verloren van een USA-team dat gewoon veel beter op elkaar ingespeeld was. Nu weet ik wel dat Fariko.Yin erg goed op elkaar ingespeeld is dus dat is ook niet het probleem. Ik vermoed dat het ligt aan het adaptievermogen van team Yin; klaarblijkelijk zijn ze NOG niet in staat om als team te schakelen op gebied van tactieken. De komende tijd zullen we dan ook meer gaan werken om te schakelen naar andere tactieken als de meest voor de hand liggende niet werken. Ik heb er alle vertrouwen in dat Fariko.Yin de top zal bereiken waar ze hoort.  :cool:

Team Fariko.Yang heeft de glimlach WEL kunnen waarmaken. Mede dankzij een *ahum* sterke coach :$  zijn ze in de loop van het toernooi ENORM gegroeid. En ondanks dat ze veel partijen hebben verloren, hebben ze wel een Spirit-overwinning behaald. Tijdens het toernooi kregen we meer grip op tactieken en waren we in staat om als ENIG TEAM een map te pakken op de KAMPIOENEN van TCM. Search and Destroy Invasion heeft team Yang TCM met 4 tegen 2 verslagen. Ook tegen een aantal andere topteams hebben we onze goede momenten gehad waardoor team Yang de smaak naar meer heeft gekregen. Een S&D Invasion tegen het team van Kurrupt waar we met 2-0 voor kwamen te staan of een Terminal CTF tegen team Yin waar we de 1e helft maar 1 vlag weggaven; dat waren momenten waar we veel positieve energie uit konden putten. Het mooiste was ook dat het toernooi voor team Yang eindigde waarbij ze mij als team vroegen of ze in de toekomst als 1 team mogen verder spelen; natuurlijk is dat in de Yang-fomule mogelijk en we zullen het misschien zien op een volgend DGC ….  :thumbs:


Dit nieuws-item valt onder de volgende categorien:

Bekijk alles

Trackbacks

There have been no trackbacks yet

Wardering

5 5 5 5 5
2 Stem(men)

You do not have permission to rate

Commentaren

Gimbly12 April 2010, 10:40 AM

Team Fariko.Yin heb ik zien spelen en ze presteerden minder dan verwacht


Dit lag dan toch echt aan jouw.

Fariko Delusive12 April 2010, 10:58 AM

Gisteren kwam het Dutch GameCon van 10 en 11 april tot een einde met een finale tussen TCM en Encore.

Encore??
De finale was: TCM vs Ech3lon
volgens mij hoor :P

Gimbly12 April 2010, 10:58 AM

Klopt is een fout

Fariko Kanda12 April 2010, 11:52 AM

Ik hoop dat de organisatie wel van dit soort fouten kan leren zodat het de volgende keren alleen maar beter kan gaan.
Ik kan me ook voorstellen dat mensen op basis van slechte organisatie ook af kunnen haken, maar ben het er ook zeker mee eens dat andere gamers (teams) gewoon moeten komen opdagen.

Ik vond het trouwens wel erg leuk om mee te kunnen kijken via Livestream (www.sk-gaming.com) daar kan je trouwens ook de standen zien enzo.

Voor de rest hoop ik dat iedereen wat geleerd heeft, we zullen zien wat er mogelijk veranderd gaat of kan worden.

Fariko UniKz12 April 2010, 2:47 PM

Kwa de minpunten.

Seeding: Dit was voor mij wel heel duidelijk aangegeven in het begin, top4 door naar WB, 5-6 naar LB en num7 naar huis

Akimbo: Dat is gewoon toegestaan in de Decerto regels, dus volgens mij moet jij ze eens goed doorlezen.

Killcam: Staat uit omdat het een LAN event is, anders zie je waar de speler is en kun je dat ff vertellen aan iedereen (kwa SnD dan)

En er waren iets van 3+ teams die een map pakte van TCM, waaronder mijn team :)

Gimbly12 April 2010, 2:59 PM

Kvond alleen dezelfde maps over and over again hatelijk. + SnD second map:S

Fariko Bazz12 April 2010, 3:18 PM

Laat het even horen als de uiteindelijk ranking er is (:

Guest – 12 April 2010, 3:18 PM

Kan me niet voorstellen dat spelers optimaal presteren als een coach zo extreem betrokken is met het spel. Dat het zelfs op de hoogte wil zijn van instellingen e.d.

Een ideale coach motiveert en stimuleert en dus niet controleert en commandeert. Lijkt mij hoor.

Fariko Brainiac12 April 2010, 4:28 PM

UniKz zei

Kwa de minpunten.

Seeding: Dit was voor mij wel heel duidelijk aangegeven in het begin, top4 door naar WB, 5-6 naar LB en num7 naar huis

Daarmee bevestig je mij punt van communicatie; veel zaken zijn niet met alle teams gedeeld.

UniKz zei

Akimbo: Dat is gewoon toegestaan in de Decerto regels, dus volgens mij moet jij ze eens goed doorlezen.
Ik geloof je, maar weet je, konden we het maar nalezen op decerto. Heb je een linkje voor me op decerto? Want sinds hun website is gecrashed zijn de regels ook weg.

UniKz zei

Killcam: Staat uit omdat het een LAN event is, anders zie je waar de speler is en kun je dat ff vertellen aan iedereen (kwa SnD dan)
Kijk daar haal je eigenlijk weer een fout aan van DGC. In de "final rules" NU nog op hun site staan staat duidelijk killcam aan; heb jij actief een uitgeprinte versie gekregen van de regels? Ik niet als teamleider; elke wijziging van FINAL rules moet je actief delen met de teams.

UniKz zei

En er waren iets van 3+ teams die een map pakte van TCM, waaronder mijn team :)
weet ik :) ik overdrijf intern graag; was bedoeld om Yin effe in te peperen. ;)

Fariko Brainiac12 April 2010, 4:31 PM

Guest zei

Kan me niet voorstellen dat spelers optimaal presteren als een coach zo extreem betrokken is met het spel. Dat het zelfs op de hoogte wil zijn van instellingen e.d.

Een ideale coach motiveert en stimuleert en dus niet controleert en commandeert. Lijkt mij hoor.

En wie ben jij? :) Als jij je coaching ervaring wil delen graag. Dan mag je het daarna uitleggen aan van Gaal. :lol:

Fariko Brainiac12 April 2010, 4:34 PM

xi bazz zei

Laat het even horen als de uiteindelijk ranking er is (:

Volgens decerto zijn dit de DGC final standings; maar ja, Fariko.Yang staat er niet in, dus de vraag is; hoe betrouwbaar?

Wel grappig hoe in dat stukje tekst Emotion "faultless" schrijft, dat lijkt me een nederlander die dat heeft getyped en heeft Emotion de tekst gekopieerd?

Fariko Noway12 April 2010, 6:27 PM

of kijk hier dit heeft die jongen achter die laptop bijgehouden. die recht zat in de hoek.

Klik hier ->>
SK Gaming - Esports, Professional Gaming, Counter-Strike, Warcraft III, World of Warcraft, FIFA, DotA, Starcraft, Quake, Console

Fariko UniKz12 April 2010, 7:56 PM

Maxi, GT Noiz

Fariko Brainiac12 April 2010, 8:11 PM

subram zei

of kijk hier dit heeft die jongen achter die laptop bijgehouden. die recht zat in de hoek.

Klik hier ->>
SK Gaming - Esports, Professional Gaming, Counter-Strike, Warcraft III, World of Warcraft, FIFA, DotA, Starcraft, Quake, Console
Ook dat klopt niet, tegen TCM hebben we 1-2 gespeeld ipv 0-3, maar ja w/e, scores horen gewoon op DGC te staan.

Fariko Bazz12 April 2010, 9:02 PM

Over dat decerto ?? Zijn die helemaal niet meer geldig, of wel geldig alleen niet relevant ?

Nagekeken match replays – Guest – 12 April 2010, 10:52 PM

Hallo Alexander, kun je mij morgen even bellen? We hebben wat movies nagekeken, ik wil het even ergens over hebben met je!

Daarnaast staat er ook duidelijk in de regels dat DGC ze zonder enige notificatie aan mag passen!

Fariko Noway12 April 2010, 10:55 PM

raar allemaal maare jah tanks voor me filmpje er onder te doen  ;)

Fariko Brainiac13 April 2010, 8:07 PM

Guest zei

Hallo Alexander, kun je mij morgen even bellen? We hebben wat movies nagekeken, ik wil het even ergens over hebben met je!

Daarnaast staat er ook duidelijk in de regels dat DGC ze zonder enige notificatie aan mag passen!

Helaas kan ik je niet bellen; guest is niet een duidelijke identificatie ;)

Wat betreft regels aanpassen zonder notificatie, serieus? Stel je voor dat ze op een K1 match 5 minuten voor de tijd besluiten dat empi-stoten zijn geoorloofd en 1 team weet dat neit; dan krijg je dead bodies op de mat, en niet alleen van de 1e speler die down gaat. ;)

Nadat final rules zijn vastgesteld moet je wijzigingen in een changelog toevoegen aan de rulesset en actief delen met de teams; dan heb je een gelijkwaardig vertrekpunt voor teams.

Fariko Brainiac13 April 2010, 8:21 PM

Guest zei

Daarnaast staat er ook duidelijk in de regels dat DGC ze zonder enige notificatie aan mag passen!

Ik sta altijd open voor feedback, dus ik denk ik lees het effe terug in de regels; pagina 1:

final rule set zei

Changes might appear up at the DutchGameCon Lan. If so a 3 day notice will be handed out to all players that is taking place in the event.

Daar zie ik dat 3 dagen voor het ingaan van een wijziging dit met ALL players wordt gedeeld. Ik kan de tegenstrijdige regel niet terugvinden, of ik lees eroverheen?

lmao – Guest – 13 April 2010, 10:58 PM

Even if kill cam was on it wouldn't have effected you much tbh. You would have been able to watch yourself die, nice one.

How would that change you coming last?

Fariko Brainiac14 April 2010, 8:55 AM

Guest zei

Even if kill cam was on it wouldn't have effected you much tbh. You would have been able to watch yourself die, nice one.

How would that change you coming last?
you´re missing the point (probably because you´re from the UK and don´t understand Dutch, Google translate isn´t your 100% trustworthy translator.)

first off all, we don´t complain about our final standing and we weren´t last. So you have written 2 items that are false. But I won´t hold it against you.

second; i was talking about the perspective of changing rules and settings without giving prior notice as it should be AND as was stated in the final rules.

Fariko Orcenator14 April 2010, 12:33 PM

Guest zei

Even if kill cam was on it wouldn't have effected you much tbh. You would have been able to watch yourself die, nice one.

How would that change you coming last?

Nice example of the retarded level some gamers are. Winning does not make you better then the oposition.

It is how you deal with the situation of winning or losing which makes you a champion or not.

Fariko UniKz14 April 2010, 2:36 PM

orcenator zei

Guest zei

Even if kill cam was on it wouldn't have effected you much tbh. You would have been able to watch yourself die, nice one.

How would that change you coming last?

Nice example of the retarded level some gamers are. Winning does not make you better then the oposition.

Being better then the opposition does make you win tho lol.

Fariko Brainiac14 April 2010, 8:46 PM

UniKz zei

Being better then the opposition does make you win tho lol.

Depends how you qualify "better"; being good at MW2 doesn´t make you a better person. :)

Fariko UniKz14 April 2010, 9:07 PM

Brainiac zei

UniKz zei

Being better then the opposition does make you win tho lol.

Depends how you qualify "better"; being good at MW2 doesn´t make you a better person. :)

Being better @ the game your playing obviously. Dont act stupid when you dont have to ;)

Rifle16 April 2010, 6:07 PM

Wat 'n lulverhaal…

Trouwens, Fariko best team EU

Bewerkt 05 September 2010
Welcome to our new website!